«Бiблiотека на допомогу професiйному самовизначенню»
Аналiз даних
вiдiбраних шляхом анкетування «Бiблiотека на
допомогу професiйному самовизначенню»
Виходячи з основних функцiй бiблiотеки: iнформацiйної,
освiтньої, виховної - на неї покладаються завдання
професiйної освiти, яке передбачає формування в учнiв знань про свiт сучасних професiй та свiдоме ставлення до
вибору професiї залежно вiд бажань та можливостей
особистостi.
З аналiзу анкетних даних стає зрозуміло, що читання для багатьох користувачiв є лише задоволенням, а не самоосвітою. Менша половина опитаних читає науково-популярну лiтературу, переважна бiльшiсть - художню лiтературу зарубiжних авторiв.
Джерелом iнформацiї для бiльшостi є словники, енциклопедії, довiдники. Каталоги і картотеки не є головними носiями iнформацiї.
Щодо масової роботи бiблiотеки, то бiльшість користувачiв хотіли б частiшого проведення оглядiв лiтератури. Тобто, прагнуть ширшої iнформації про книги .
Користувачi не дуже обiзнанi в iснуваннi ряду нових професiй, якi витребувані на ринку працi, а найбiльший вплив на вiдбiр майбутньої професії мають батьки.
Переважно користувачi хочуть бути вчителями, лiкарями, юристами, економiстами, - дещо традиційними професіями як для сучасного суспільства, а , отже, це говорить про вузьку обізнаність в профпотребах сучасності.
Виходячи з даного аналiзу необхiдно:
- бiльш повно давати iнформацiю про професії, якi на ринку працi є бiльш затребуваними шляхом створення iнформацiйної бази даних;
- ознайомити учнів iз шляхами професiйної пiдготовки на державному рiвнi та умовами оволодiння конкретними професiями;
- формувати в учнiв позитивне ставлення до професiй, попит на якi актуалiзований соціально-економiчним розвитком суспiльства;
- формування бiблiотечного фонду, маючи за пiдгрунтя монiторинг читання користувачiв, анкетування, опитування, тобто - поповнювати фонд фаховими виданнями, якi є складовими, профорiєнтацiйними в роботi серед молодi;
- визначення використання фонду перiодичних видань, попиту на перiодику;
- ознайомити користувачiв з професiями, якi необхiднi нашому мiстечку, вимогами про набуття цих професiй;
- проведення профорiєнтацiйних заходiв а саме:
- дiлових iгр, дискусiй, бесiд, конкурсiв на кращий захист професiй, готувати рекомендацiйні списки лiтератури за спецiальностями з описами професiй;
- проводити цикл книжкових виставок: «Професiйному
самовизначенню - iнформацiйна підтримка» ;
-проводити огляди не лише науково- популярної лiтератури, а й художньої, де висвiтлено свiт рiзних професiй, життя людей, якi зайнятi в рiзних сферах дiяльностi, оскільки саме художнє слово бiльш чiтко i ясно вiдображає внутрiшнiй свiт людини, розкриває її саме в творчому робочому процесi;
- шляхом бесiд, оглядiв лiтератури, диспутiв, творчих зустрiчей iз людьми рiзних професiй досягати бiльшого впливу на професiйний вибiр користувачiв, щоб вирвати iх iз шаблону, що найкращими порадниками є лише батьки. Тобто навчити дiтей при виборi професiї бiльш прислухатись до власного Я;
- фонд бiблiотеки поповнювати лiтературою професiйного спрямування;
- використовувати наявні технології для рівного спілкування з юним користувачем;
- використовувати нові форми роботи з читачем.
Загалом бібліотека за своїм призначенням покликана доводити інформацію до користувача всіма можливими засобами і методами. Наразі сьогодні ми спроможні йти в ногу з часом, використовуючи новітні технології, сучасне обладнання, що дозволяє тримати нерозривний зв’язок з юним користувачем бібліотеки, спілкуватись на рівні 21 століття. А тому значущість бібліотечних закладів в сучасному самовизначенні особистості не перебільшена і необхідна