Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Шукаємо у нас
Сайт "Чомучка"
 
Лічильник
Користувачі : 619
Зміст : 266
Посилання : 78
Переглянути хіти змісту : 3781801
На даний момент 6 гостей на сайті
Головна МетодКЛАС Екскурсія до бібліотеки «Чарівна кімната»(Антонівська ПШБ)

Екскурсія до бібліотеки «Чарівна кімната»(Антонівська ПШБ)

Екскурсія до бібліотеки «Чарівна кімната»

Мета. Ознайомити учнів зі шкільною бібліотекою, виховувати любов до книги, вміння її берегти. Викликати бажання стати активними  читачами й помічниками бібліотекаря.

Учитель. Сьогодні у нас велика радість: ми закінчили читати перший шкільний підручник – «Буквар». Усі ви навчилися читати, писати, відгадувати загадки. Ану відгадайте загадку: «Хто мовчки учить?» або «Язика немає, а розуму навчає?» . Правильно, діти, книга. Саме вона найкращий друг і порадник, оскільки дає нам знання, поради, вчить думати.

Бібліотекар. кожна книга результат праці великого колективу людей, дорогоцінний скарб нашого народу, держави. Як і все державне майно, книги треба берегти. Найбільш книг зібрано в бібліотеках. Усім учням слід уміти користуватися бібліотекою. Цим умінням поступово оволодієте й ви. Сьогодні у нас буде бібліотечний урок і проведемо його ми в надзвичайній кімнаті. Ви вже здогадалися, що це – бібліотека, найчарівніша кімната в нашій школі. Казкова кімната. Ви можете  зустрітися з доброю Попелюшкою, попасти на казковий  бал у королівський палац… (показую книгу).

Або разом із Гаррі Поттером стати володарем золотих перснів…

Дуже багато цікавих пригод і подорожей чекає на вас у нашій шкільній бібліотеці. Треба тільки взяти книжку з полиці, зручно сісти за стіл і почитати.

Учитель. А як звати людину, що працює в бібліотеці, видає дітям книги? (Знайомить учнів із бібліотекарем).

Бібліотекар. Тепер скажіть, до скількох ви вмієте лічити? (Діти відповідають: до 100, до 1000…)  От які ви молодці. Але, мабуть, ніхто з вас не зміг би порахувати всі книги в нашій бібліотеці, адже їх тут дуже багато. Уявіть собі, що всі книги звалені посеред кімнати. Це була б величезна гора, може й до самої стелі. Ви приходите, просите книгу про Червону Шапочку. Я довго її шукаю – день, а то і два і, нарешті, стомившись, знаходжу. Напевне, нікому не заотілося б  ще раз прийти в таку бібліотеку.

У будь-якій бібліотеці, діти, легко знайти книгу. Давайте спробуємо. Про кого ви хотіли б прочитати? Хто ваш улюблений персонаж? (Котигорошко. Лікар Айболить. Івасик Телесик.)

Добре. Я знайду ці книги. А ви хором лічіть, поки я їх шукатиму. (Знаходжу.)

Бачите, діти, ви порахували до 10,  а я  всі три книги знайшла. А чому я їх так швидко знайшла ? (Книги розставлені в певному порядку.)

Правильно. У кожної книги в бібліотеці є своя точна адреса, своя  «квартира», своя «кімната» і навіть місце. Коли книга йде в гості до читачів, місце її вільне. Повернувшись «додому» - в бібліотеку, вона знову стає на своє місце.

Щоб бібліотечна книга жила довго, її треба берегти. Ось погляньте на ці дві книги (показую однакові книги, але одна чиста, а друга пошарпана, з обірваною обкладинкою). Вони одночасно надійшли до нас в бібліотеку. І одну діти брали читати, і другу. Та як читали їх учні, можуть сказати самі учні, точніше – їхній вигляд. Які по-вашому, діти читали цю книгу? Хороші? А цю… То як слід берегти книгу, щоб вона жила довго-довго, щоб її могло прочитати багато дітей?

Правильно, книгу варто обгорнути, не загинати сторінок, не малювати на ній, не брати її брудними руками, не перегинати, не читати за обідом. Не читати лежачи… Всі ці правила, я впевнена, ви запам’ятаєте і будете їх дотримуватися. А тепер послухайте наших бібліотечних активістів. Вони роздають пам’ятки дітям, як треба поводитися з книгою.

1-й учень. У нас у бібліотеці є бюро знахідок. Тут багато дивних речей. Ми ніяк не можемо розібратися: хто їх загубив, кому їх віддати?  Може ви допоможете нам. (Бере торбину, виймає з неї речі  і продовжує.) Кому належить цей смугастий ковпачок? Розкажіть хто такий Буратіно, хто пошив цей  ковпачок і де Буратіно міг його загубити? (Діти відповідають).

2-й учень. А ось кошик. У ньому пиріжки, може ви знаєте, чиї вони? (Червоної Шапочки). Кому несла вона гостинець? Що трапилося з нею? Хто автор казки?

1-й учень. Хто загубив кришталеву туфельку? Хто б міг її залишити і де? (Попелюшка). Чому її так дивно звуть? Звідки у неї такі туфельки?

2-й учень. А ось у нас ще лікарська валізка. Тут є градусник, цукерки. Що це за дивний лікар їх приписує? (Айболить. Він лікує звірят). Хто написав цю книгу про доброго лікаря?

1-й учень. Ось і спорожніло наше бюро знахідок, усі речі знайшли своїх господарів. І в цьому допомогли нам ви. Молодці!

(Бібліотекар ознайомлює дітей з фондом бібліотеки.)

Бібліотекар. Чи сподобалося вам у нашій бібліотеці?  Хто хоче стати її читачем? (Записує дітей у бібліотеку, бажаю кожному стати найкращим читачем бібліотеки.)

 
Дитяча бібліотека ХХІ ст. це...