Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Шукаємо у нас
Сайт "Чомучка"
 
Лічильник
Користувачі : 619
Зміст : 266
Посилання : 78
Переглянути хіти змісту : 3783188
На даний момент 7 гостей на сайті
Головна Віртуальна школа «Адаптація молодих педагогів до роботи» Психолого-педагогічний семінар з елементами психологічного тренінгу

«Адаптація молодих педагогів до роботи» Психолого-педагогічний семінар з елементами психологічного тренінгу

Володимирецький НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів - ДНЗ»

Психолого-педагогічний семінар

з елементами психологічного тренінгу

«Адаптація молодих педагогів

до роботи»

 

 

Підготувала

практичний психолог

Калюта І.П.

 

Структура тренінгу

 

Види робіт

Орієнтовна

Ресурсне

з\п

 

тривалість вправи, хв.

забезпечення

і

Вступне слово

5

 

2

Вправа «Хто народився в...»

10

Релаксаційна музика

3

Вправа для сприяння знайомству учасників «Самопрезентація»

15

Релаксаційна музика

4

Вправа «Очікування»

15

Плакат  «Піщаний годинник», листочки, ручки

5

Вправа «Поділись з сусідом»

15

Картки              з питаннями

6

Вправа «Чарівна крамниця»

15

Плакат       «Риси характеру»

7

Вправа   «Числа,   які   правлять світом»

15

Папір, ручки

8

Вправа «Валіза»

20

Паперові    валізи, папір, ручки

9

Вправа «Яким я буду через 5 років»

15

Релаксаційна музика

10

Завершення роботи. Поради для молодих педагогів як необхідно провести своєрідний аутотренінг

5

Поради молодим педагогам

 

Мета: сприяння психологічній адаптації молодих педагогів до умов роботи у школі, створити діловий, творчий психологічний клімат:

-         корекція хибних очікувань і типових ілюзій щодо роботи;

-         підвищення мотивації професійної діяльності, відшукування оптимальних моделей поведінки в педагогічному середовищі;

-         добір оптимальної стратегії професійної діяльності.

-         Девіз: розуміти один одного, поважати, прощати, любити.

Цільова аудиторія: Новопризначені вчителі

 

 

Хід тренінгу

Психолог. Конструктивно впливати на адаптацію можливо лише на основі знання особливостей, динаміки механізму адаптації. Фахове становлення вчителя - довготривалий процес, який починається від обрання професії до перших років самостійної роботи у школі. Проблема професійної адаптації набуває величезного значення серед проблем успішної професіоналізації молодого вчителя. Вирішення цієї проблеми значною мірою сприяє уникненню таких негативних явищ, як нестабільність педагогічних кадрів, їх плинність, повільне зростання педагогічної майстерності вчителя.

Характерна риса справжньої школи - це благодатний клімат, що визначає ставлення вчителів і дітей до всього, що відбувається як до особистого значущого, важливого і цікавого. Колектив - це єдине ціле, це учителі і учні. Ми спілкуємось пізнаючи один одного все глибше.

Сьогодні на нашому тренінгу ми спробуємо створити творчий, діловий психологічний клімат, аби якомога більше дізнатися один про одного.

1.Вправа «Хто народився в...»

Група сідає по колу. Зараз ми проведемо гру з допомогою якої ми краще впізнаємо один одного. Я буду ставити запитання, кого це стосується, встає і виконує завдання, яке я скажу. Питання - завдання:

-         у кого голубі очі - три рази моргніть;

-         у кого є брат - потупати ногами;

-         хто сьогодні смачно поснідав - погладьте себе по животику;

-         хто родився восени - візьміть когось з групи і потанцюйте з ним;

-         хто любить котів - тричі мявкніть;

-         у кого є заміжня сестра - скажіть колезі зліва, що це мене не стосується;

-         хто п'є каву з цукром та молоком - подивіться під стілець;

-         у кого є ластовиння - пробіжіть по колу;

-         хто одружений - напишіть в повітрі велику вісімку рукою;

-         у кого є діти - підстрибніть (один стрибок за кожну дитину);

-         хто любить все знати - поміняйтесь місцем хто думає так само;

-         хто, хоч інколи мріяв стати невидимим - закрийте лице лодонями;

-         хто вміє грати на будь-якому музичному інструменті - покажіть, як це робиться;

-         хто думає що гра продовжується дуже довго - підніміть руки в гору і крикніть «досить».

2. Знайомство. Вправа «Самопрезентація»

Мето: сприяння усвідомленню молодими педагогами особливостей своєї особистості; розвиток уміння представляти свою індивідуальність перед аудиторією.

Психолог пропонує молодим педагогам познайомитися ближче за принципом «Грудки снігу»: кожен по черзі (починаючи із психолога) називає своє ім'я та формулює життєве кредо; другий учитель повторює ім'я та девіз першого, а потім розповідає про себе; третій, перед тим як розповісти про себе, повторює імена та девізи перших двох і т. д.

 

3.      Вправа «Очікування»

Мета: допомога молодим педагогам в усвідомленні власних очікувань і потреб; розуміння на скільки вони співпадають із очікуваннями та потребами інших.

Педагогам роздають невеликі аркуші липкого паперу. Психолог просить написати на них, чого саме молоді вчителі чекають від тренінгу. Далі кожен по черзі презентує свої записи та прикріплює на плакаті із зображенням піщаного годинника.

4.      Вправа «Поділись з сусідом»

Учасникам тренінгу пропонують вибрати два питання серед тринадцяти, які виділяв М. Пруст:

  1. Де б Ви хотіли жити?
  2. Основна риса Вашого характеру?
  3. Ваш основний недолік?
  4. Який Ваш ідеал у житті?
  5. Яку рису Ви найбільше цінуєте у мужчини?
  6. Яку рису Ви найбільше цінуєте у жінки?
  7. Ваш улюблений колір?
  8. Ваша улюблена квітка?
  9. Що Ви найбільше не любите?

10.Що Ви найбільше цінуєте у Ваших друзях?

11.Ваше улюблене заняття?

12.Як би Ви хотіли померти?

13.Який настрій Вам притаманний?

Кожен з учасників за дві хвилини повинен відповісти на них своєму партнерові. Сідаємо у коло та розповідаємо за годинниковою стрілкою про почуте всім учасникам тренінгу.

5.      Вправа «Чарівна крамниця»

Психолог. Скажіть, які риси характеру вам притаманні. Пропоную вам, що ви стоїте у чарівній крамниці, де я - продавець. Кожен може обміняти риси

(мудрість, сміливість, чесність, лінощі), яких, на його думку, має забагато і ними можна поділитися з іншими, або ті, яких він хоче позбутися, на риси, яких йому бракує. «Покупець» здає свої риси, а «продавець» цікавиться чи є те, чого потребує «покупець», і що він міг натомість дати.

Ось ми дізналися, які кому притаманні риси характеру. А ще одна вправа допоможе дізнатися більше один про одного, і кожен відкриє щось нове для себе.

6. Вправа «Числа які правлять світом»

Психолог. Номер будинку і квартири, номер телефону і авто, номер паспорта І дата народження. Скільки чисел у нашому житті! Ну мерологія -містика чисел - переконує, що ці цифри даються долею не випадково.

У кожного є своє число, дане йому при народженні. Запишіть свою дату народження. Наприклад, 25.07.1976. знайдіть суму всіх цифр. Додаємо доти, поки не буде число з однією цифрою. А тепер послухайте, що значить ваше число.

1-у багатьох релігіях світу це - символ божественної сили. Його носії -яскраво виражені лідери. Вони цілеспрямовані і прагнуть до влади. Для досягнення мети такі люди розраховують тільки на себе і не сприймають натиску з боку. Вони впевненні в унікальності і часто досягають успіху.

2- цим людям притаманні романтизм і фантазія. Вони мають філософські нахили, вміють добре пристосовуватися до різних обставин. Легко поступаються в дрібницях, але від головної мети не відступають, тому дуже часто успішні в бізнесі. Двоїстість особистості робить їх непостійними. Але «двієчники» - ласкаві і не люблять лишатися на самоті.

  1. - саме своєю триєдністю сильна «Свята Трійця». Трійка - символ динамічності особистості. Люди з числом «З» - артистичні, мають нахили до творчості. Вони щедрі. Але повсякденності вони не переносять, потребують різноманітності.
  2. - люди з цією цифрою надійні. Вони друзів не зраджують. Понад усе в житті цінять надійність, стабільність. У почуттях і вчинках вони, як правило, простодушні, через це вибирати для спілкування «трієчників» їм не рекомендують - «четвірочник» швидко засумує. Але для тих, хто шукає партнера серйозного і надовго - то це те, що вам треба.

5-у п'ятірці криється сильна, але суперечлива енергетика. Якщо п'ятиконечна зірка дивиться вершиною вгору - це енергія позитивна, якщо вершиною вниз - навпаки. Кожний носій «5» робить для себе цей вибір. Ці люди люблять волю і експерименти, прекрасні працівники.

6  - шестиконечна зірка в давнину вважалась символом гармонії. Пізніше до шістки почали ставитися як до символу переходу, незавершеності. Люди з символом «б» вміють узагальнювати, підкорювати собі інших. Мета їхнього життя - постійність. їхня вимогливість до інших - підвищена. Вони розумні, але їх легко вивести з рівноваги.

7  - це - щаслива цифра. Людям з цифрою «7» притаманно більше удачі ніж іншим. Вони «везучі». Якщо у вашому житті це не так, то ви відійшли від цього шляху. Намагайтесь зрозуміти, що ви зробили не так. Люди з цією цифрою - потайні, мають сильний незалежний характер і сильні до нестандартних вчинків. Але в душі емоційні, тому з ними не доведеться сумувати.

8  - символ влади. Покладена на бік вісімка стає символом безпомічності. Носії «8» мають сильну волю. Такі люди рішучі і завжди йдуть до кінця. Вони завжди вірні в усьому.

9  - символ космосу. Такі люди вкрай сентиментальні, їх легко образити, вони вміють переживати біль. Носії «9» - ідеальні виконавці будь-яких робіт, готові працювати цілу добу без відпочинку. Таким людям потрібна похвала, ласка, підтримка.

7.       Вправа «Валіза»

Давайте поділимось на групи (за кольорами). Кожен учасник тренінгу витягує кружечок з скриньки. Червоний колір - одна група, жовтий - друга група, зелений - третя група. Кожній групі дається паперова валіза. І пропонується її зібрати. «Речі» - побажання, поради, якості, які знадобляться для успішного професійного і особистого розвитку.

8.      Вправа «Яким я буду через 5 років»
Один з учасників сідає на «гарячий стілець».

Психолог. Подивіться на учасника в центрі кола. Ви його вже добре знаєте. Уявіть його через п'ять років, розкажіть, де він працюватиме, що робитиме у вільний час, чи буде у його сім'я ?

Поки група висловлюється, вчитель мовчить.

Обговорення

-          Яким ви уявляєте своє майбутнє?

-          Чого очікуєте?

-          Чого побоюєтесь?

9. Вправа

Всі учасники групи виконують завдання: подумайте дві хвилини і дайте відповідь на питання: «Які відчуття у вас виникли стосовно сусіда справа (зліва)? Потрібно назвати найяскравіше враження».

Якщо ви невпевнені у собі, що характерно для молодих вчителів, необхідно провести своєрідний аутотренінг. З цією метою у стані релаксації навіювати собі, вимовляючи такі слова:

-         Я люблю свою роботу.

-         Я люблю дітей.

-         Я спокійний і впевнений.

-         Учні слухають мене.

-         У спілкуванні з учнями почуваю себе впевнено.

-         Учням цікаво зі мною.

-         Настрій у мене бадьорий та ін..

Закінчення

Нехай кожен скаже, що було цікавого, чи було важко спілкуватися у незвичній формі і висловить побажання один одному, звертаючись на ім'я. Дякую за увагу.

Нехай життя дарує щастя й долю,

Душевну щедрість, доброту й любов.

Терпіння, працьовитість, силу й волю,

Поступливість і злагоду в усьому.

 

Правила для учасника тренінгу

 

  1. Слухати один одного і чути.
  2. Обговорювати не людину, а  проблему.
  3. Конфіденційність.
  4. Доброзичливе ставлення один до одного.
  5. Щирість. "Вето" - можна взагалі не говорити. Добровільності.
  6. Безоцінковість та некатегоричність висловлювань.
  7. Принцип "тут і тепер" - говорити й думати тільки про те, що відбувається в групі, що ти відчуваєш зараз, не згадувати минулий досвід.
 
Дитяча бібліотека ХХІ ст. це...