Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Шукаємо у нас
Сайт "Чомучка"
 
Лічильник
Користувачі : 4084
Зміст : 259
Посилання : 78
Переглянути хіти змісту : 2259089
Реєстрація / Вхід
На даний момент 81 гостей на сайті
Головна МетодКЛАС Періодичні видання для дітей молодшого шкільного віку (Бібліотечне заняття))

Періодичні видання для дітей молодшого шкільного віку (Бібліотечне заняття))

Періодичні видання для дітей молодшого шкільного віку

(Бібліотечне заняття)

Мета. Ознайомити дітей з періодичними виданнями відповідно до їхнього віку, розвивати дитячий кругозір, формувати читацьку самостійність учнів, збагачувати словниковий запас, виховувати у дітей бережливе ставлення до газет та журналів.

Матеріал до уроку. Виставка дитячих журналів і газет (“Барвінок”, “Соняшник”, “Вулик”, “Стежка”, “Пізнайко”, газети “Долонька”, “Казковий вечір”, ілюстрації, пам’ятка “Як читати газети і журнали”), тлумачні словники, девіз-епіграф.

І. Повідомлення теми, мети уроку.

Знову день почався, діти,

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам поспішати, веселий кличе нас дзвінок.

Сьогодні наш урок бібліотечний

Він навчить багато нас чому.

Хай буде для нас він повчальним,

За це подякуємо йому.

А що ми будемо робити?

Про що ми будемо читать?

Ви можете усі сказать,

Як спробуєте девіз наш прочитать.

 

Девіз.

“ Про все цікаве на планеті

Читай в журналі та газеті!

Дізнаєшся про всесвіт гарний,

Труди твої не будуть марні.”

Бібліотекар. Діти, як ви думаєте, про що ми сьогодні будемо говорити? Про що дізнаємось ми з газет і журналів?

ІІ. Словникова робота.

Бібліотекар. А чи знаєте ви, як можна назвати газети і журнали одним словом?

Мабуть, не знаєте. Адже це слово нове для вас. /Періодичні видання/.

А називаються вони так тому, що виходять через певний період (час).

(Розповідь про газети і журнали).

ІІІ. Робота з виставкою журналів та газет.

Бібліотекар. Сьогодні ви брали активну участь у створенні виставки журналів та газет. З якими газетами ви вже знайомі і бачите на нашій виставці?

Чи є у них один автор?

А тепер наше рекламне агенство “Хочу все знати” прорекламує свою газету так, щоб викликати інтерес до її прочитання в інших учнів.

 

Газету “Долоньки” читаю охоче,

Бо знати багато цікавого хочу

Вірші та кросворди, чудові казки

З братом читаємо ми залюбки.

“Долоньку ”потиснемо добре, як слід,

щоб друзями бути багато ще літ.

Бібліотекар. У цій газеті вміщені вірші, написані вашими ровесниками. Ви теж можете надіслати свої вірші.

Газета “Казковий вечір” –

Тихе надвечір’я

Огортає плечі

З мамою читаю

Я “Казковий вечір”.

Де живе легенда,

Тихо лине казка.

Над усім панують

Тут добро і ласка,

Ось Жар-птиця губить

Золоту пір’їну,

Та Іван-царевич

Врятував дівчину,

Гноми й чарівниці –

Чудеса тривають,

І в “Казковий вечір

В гості завітають”.

Бібліотекар. У нашому класі є Всезнайки, які знають, чому газету назвали  “газетою”.

(Виступ Всезнайок – історія виникнення слова “газета”).

IV. Продовження роботи з виставкою журналів.

Бібліотекар. А чи тільки газети ви бачите на нашій виставці? Що ви ще бачите? Як дізнатися, що вони адресовані дітям? А з якими журналами ви вже знайомі? Де ви з ними зустрічались?

Журнал – це джерело інформації. Читаючи їх – ви поповнюєте свої знання.

Рекламне агенство знає “секрет” журналів, які знаходяться на нашій виставці. Знайомтесь і ви.

Журнал “Стежка”.

Щоб Країну Знань пізнати

Без нудьги і лінощів,

“Стежку” раджу я читати

зранку і до півночі.

Про моря та океани,

Капітанів кораблів

“Стежка” все на світі знає

і поділиться усім.

А коли йде дощ, негода,

Всі уроки вивчені,

Журнал “Стежку” читати

Ми всім класом привчені.

Журнал “Вулик”.

Я читаю залюбки,

Бо кросворди в ньому вміщені й казки,

Рецепти різних страв тут ти зустрінеш,

Іграшку по викройці пошиєш.

Журнал “Барвінок”.

Друже мій, читай “Барвінок”,

Передплачуй без вагань,

Тридцять дві вже є сторінки,

А цікавинок, а знань!

В ньму, вічно молодому,

Все для нас – краси зразок.

Стільки віршиків у ньому

А малюнків, а казок!

Що краса це барвінкова –

Знають юні і малі,

А духмяна рідна мова,

Рідні пахощі земні.

А мандрівки, а пригоди

Серед буднів, серед свят

Ще й з любов’ю до природи,

До звірят і пташенят.

Знайдеш ти й веселі жарти,

Разом ми посміємось.

Прочитать пильніше варто –

І впізнаєш ти когось.

Тридцять дів вже є сторінки,

А цікавинок, а знань!

Друже мій, читай “Барвінок”,

Передплачуй без вагань!

Бібліотекар. Ваш клас вивчає англійську мову і помічником у її вивченні є журнал “Пізнайко”, який виходить не тільки українською, російською, а й англійською мовою.

Всезнайки. Журнал – це книжка-збірка, у якій зібрані твори різних письменників. Ці твори різні за жанрами. Вони дарують нам щасливі миті пізнання чогось нового.

V. Доповнення і розширення читацького досвіду дітей.

Бібліотекар. Ви переглянули вдома журнали і газети. Чи сподобались вони вам.  З якими цікавинками ви познайомились, читаючи журнали. Поділіться, будь ласка, з нами.

А тепер обміняйтесь журналами, яких ви ще не бачили.

(Поради бібліотекаря “Як читати газети та журнали”).

VI. підсумок уроку.

Бібліотекар. На нашому уроці присутній “кореспондент” журналу “Барвінок”. Він хоче взяти у вас інтерв’ю.

Кореспондент. Добрий день! Назвіться, будь ласка. Що ви цікавого дізналися з уроку?

Чому газету назвали “газета”?

Що таке журнал?

Як називаються газети та журнали одним словом?

Які журнали вам найбільше сподобались?

Які ви читаєте газети?

Чим ви будете користуватись, якщо зустрінете незнайоме слово?

Бібліотекар. Діти, я сподівабсь, що урок для вас був корисним. І я думаю, що ви будете активними читачами нашої бібліотеки. Адже ви знаєте: “Хто багато читає, той багато знає”.

 з досвіду роботи Антонівської ПШБ (Протосовицька Н.В.)

 
Дитяча бібліотека ХХІ ст. це...