Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Шукаємо у нас
Сайт "Чомучка"
 
Лічильник
Користувачі : 619
Зміст : 266
Посилання : 78
Переглянути хіти змісту : 3777940
На даний момент 17 гостей на сайті
Головна Віртуальна школа Пошиття спідниці: Проект

Пошиття спідниці: Проект

Володимирецький ЗОШ і – ІІІ ступенів № 1

 

« Пошиття спідниці» Підготувала
Учениця 7 – А класу
Мекіса Діана
Перевірила
Вчитель трудового навчання
Волошина І. С.

І.Історичний екскурс.
1.Пошиття спідниці.

ІІ. Організаційно - підготовчий етап.
1.Вибір об'єкта проектування.
2.Призначення проектного виробу.

ІІ. Конструкторський етап.
1.Моделі - аналоги.
2.Ескізне проектування.
3.Вибір інструментів та матеріалів.

ІІІ. Технологічний етап.
1. Розробки технологічної послідовності виготовлення виробу.
2.Розрахунок собівартості виробу.

ІV.Завершальний етап.
1.Захист проекту. Реклама.

Одяг не має свого власного життя і історії. Він живе разом з людиною, змінюється разом з нею, її звичаями, поняттями про красу і стандарти фігури людини. У різні часи й у різних країнах поняття про красу були різні.
Історія спідниці, як предмету жіночого гардероба, налічує всього п'ять століть (не рахуючи декількох років століття нинішнього). Звичайно, і це немало, але в порівнянні з багатовіковою історією костюма - період досить невеликий. З іншого боку, деякий праобраз спідниці з'явилася ще у самих древніх людей. Пов'язка на стегнах - чим не міні-спідниця? Або єгипетські схенти - смужка тканини, обмотана довкола стегон і закріплена на талії поясом (шнурком). Лише носили на стегнах пов'язки як жінки, так і чоловіки, як, втім, і інші предмети гардероба, які не знали гендерних (статевих) відмінностей в древні часи - туніки, плащі.
Отже, виникнення спідниці, як частини лише жіночого гардероба (хоча і тут можна посперечатися - а килт, що з'явився майже в той же час як одяг горців?) історики відносять до 16 століття. До цього часу жіноче плаття складається з ліфа і спідниці, і окремо від ліфа спідницю ніхто не носив. Проте її оформлення вже відрізняється від ліфа і досить сильно, вона може бути зшита з іншої тканини, по-іншому декорована.
Іспанія епохи Відродження була в той момент законодавцем мод і вводить в гардероб каркасний костюм. Спідниці шиються на спеціальному щільному чохлі з металевими або дерев'яними обручами різних розмірів. Вузька в талії, підігнана до корсета, спідниця розширюється донизу, облягаючи конусоподібний каркас (вертюгаден) без єдиної складки. Вона прикрашається не лише парчею і стрічками, але і коштовностями і досить важка. У Франції швидко підхоплюють модну тенденцію, але спідниці, незважаючи на прийнятий каркас, легше і кокетливіше. Пізніше за всіх каркасна мода, яка дала поштовх виділенню спідниці як окремого предмету одягу, приходить до Німеччини і саме з німецької мови в нашу мову проникає слово «спідниця».
У 17 столітті каркасна форма зберігається, але в другій половині століття виходить з моди, і пряма неширока спідниця падає м'якими, вільними фалдами. У 90-х роках силует стає профільним через драпіровку спідниці, яка високо піднята на волосяній підкладці ззаду, трохи нижче за талію. Спідниця драпірується з боків за допомогою спеціальних шпильок і подовжується за рахунок шлейфу.
У другій половині 18 століття з'являється надзвичайно пишна спідниця на фіжмах - каркасі з гнучких металевих пластинок, обтягнутих щільною тканиною, вони зав'язуються тасьмою на талії і стегнах. Фіжми могли бути на шарнірах - це дозволяло регулювати ширину спідниці, притискуючи її руками. Спідниця з фіжмами підкреслювала талію і робила фігуру (разом з корсетом) схожою на два трикутники з вершинами в області талії.
Велика французька революція звільнила жіноче тіло від задушливих корсетів і фіжм. Одяг, у тому числі і спідниці, прагне до лаконічності і простоти. В цей час (кінець 17 - початок 18-го століття) в моді прозорі плаття, схожі на грецькі туніки, і плаття з м'яко спадаючою спідницею, яка закладена ззаду зустрічними складками.
Період краху імперії Наполеона і реставрації королівської влади у Франції знов повертає романтичні риси і розкіш в жіночий костюм. З середини 18 століття широка спідниця підтримується волосяним чохлом - кріноліном (фр. Crin - кінське волосся, lin - льон). У 80-і роки 18 століття змінюється форма каркасної основи плаття, і крінолін міняється на вузьку в боках, пряму спідницю з турнюром нижче за лінію талії на спині. Спідниця драпірується або прикрашається тканиною, закладеною складками бантів на спинці, - треном.
У 90-і роки все того ж століття великий вплив на костюм має розвиток спорту, можливість прийому жінок на службу і стиль модерну. Все це призводить до конструктивності і доцільності крою, з'являються спідниці кльош і спідниця-брюки для їзди на велосипеді. Трохи пізніше з'являється не дуже зручний S-подібний корсет, який підкреслюється все тим же турнюром, спідниці доходять до щиколоток і це вже великий прогрес жіночої моди.
У 1913 на деякий час в моду входить винахід знаменитого Поля Пуаре - звільнені від всіх корсетів спідниці. Вони настільки звужені донизу, що в них важко рухатися.
Взагалі, початок прогресивного 20 століття знаменується скасуванням корсетів, укороченням довжини спідниць і появою Коко Шанель. Законодавець мод і Жінка з великої букви зробила революцію і декількома штрихами намалювала образ ділової і прекрасної представниці абсолютно не слабкої статі. Вона укоротила спідниці до елегантної довжини, ввела в моду плісировані спідниці, а пізніше, вже після другої світової війни, свій знаменитий костюм твіду з вузькою спідницею.
У революції довжини визначилася Мері Куант, що отримала орден британської імперії за....міні-спідницю. З 1965 року ця модель азартно змагається з міні і максі. Форми спідниць впродовж 20 століття теж мінялися від розкльошених до вузьких - залежно від примх дизайнерів.
Спідниця з'явилася в побуті людини багато тисячоріч назад і пройшла свій історичний шлях разом з людиною , будучи самостійною частиною костюма або частиною плаття, зникаючи на час і знову повертаючись.
Сучасні спідниці дуже різноманітні: це і прямі, і розширені, конічні, з клинців, на кокетці, з оборками тощо.
Спідниця - один з найпопулярніших видів жіночого одягу. Вона є нижньою частиною різних видів жіночого вбрання. Спідниця може бути як окремим, самостійним виробом, так і частиною плаття, костюма, пальта.
У цього звичайного предмету жіночого гардероба величезна історія. Спідниця спочатку була частиною чоловічого одягу і лише після декількох століть її почали носити представниці прекрасної статі.
Слово "спідниця" походить від тюркського "иЬЬа", що означає довгополе верхнє одіяння з ДОВГИМИ рукавами.
Завдяки Петру Із 1701 р. спідницею офіційно називали предмет жіночого До початку XX ст. жіночі спідниці підкорювалися строгим "канонам жанру": вони могли покоїтися на кринолінах або спадати вільними складками, але обов'язково мають приховувати ноги. Рок-н-рол приніс в моду легкі, широкі спідниці, які при швидкому танці відкривав ноги танцівниць. Кінець 1960-х р. ознаменувався образом жінки-підлітка, новій жінці потрібне нове вбрання - так виникли міні-спідниці. їх винайшла Мері Куант. Вони зробили справжній переворот в моді XX століття, і особливо його друга половина, стало дійсно благословенним періодом. Лише за шістдесят років дизайнери винайшли більше десяти нових фасонів.
Спідниця-тетянка.
Невідомо хто придумав дати спідниці власне ім'я, викроєній Із прямого полотна із закладеними по лінії талії складками є версія, що предки "тетянки"- домоткані спідниці російських селянок.
Cпідниця-сонце. У розкроєному вигляді є ідеальним кругом. Сидячи на фігурі, він перетворюється на спокусливу деталь гардероба.
Спідниця - олівець. Винахідником спідниці вважається Крістіан Діор. Спідниці- олівці сидять однаково добре майже на всіх жінках.
Спідниця може бути частиною костюма, або самостійним виробом.
Кількість деталей крою, їх види та розміри, а також технологічна послідовність обробки спідниці, залежить від обраної моделі спідниці.

Вибір об'єкта проектування.

Щоранку відкриваючи дверці своєї шафи я ловлю себе на думці, що я хочу вдягнути щось нове і незвичайне. І ось мені трапилась нагода... Ура! Ми самі будемо навчатись пошиву спідниці. Отут то я і втілю в життя свої мрії та фантазії! Я пошию власноруч таку спідницю, аналогу якій не буде в нашій школі. Я буду особливою. По своєму стильною та модною. Адже в мене є руки, і фантазія та надзвичайне бажання створити для себе неповторну та чудову річ. Адже зрештою, спідниця це все – таки суто жіноча річ, така проста і водночас незвичайна.
Бо стрімка боротьба за рівноправність жінок і чоловіків призвели до того, що жінки майже весь час почали носити штани... Та хоч у свята такі жінки теж надягають спідниці і стають просто жінками. Тобто, спідниця в гардеробі жінки повинна бути обов'язково.

Призначення проектованого виробу.

Моя спідниця буде універсальною. Її я зможу вдягнути як у школу, так і на прогулянку із друзями. Вона буде неповторною, тому, що я не люблю повторюватись. Фасон, тканина – все моя фантазія, мої задумки та мрії. Адже одноманітність базарних прилавків уже нам усім таки добряче надоїла. І хто - зна, можливо згодом я займуся всерйоз шиттям

Вимоги до конструкції
Одяг є одним із засобів захисту тіла людини. Вона виконує не тільки утилітарну, але й естетичну, психологічну, соціальну роль. Асортимент матеріалів для одягу постійно оновлюється. Застосовуються різні тканини, неткані матеріали, штучний і натуральне хутро, натуральна шкіра, дубльовані матеріали. Вимоги, що пред'являються до одягу, залежать від її призначення, умов експлуатації, віку та статі споживача.
Функціональні вимоги
Утилітарна (практична) функція одягу полягає в тому, щоб оберегти людину від несприятливих атмосферних впливів, забезпечити оптимальні температурні умови. Одяг повинен прикрашати людину, приховувати його фізичні недоліки. Одяг може служити знаком печалі (траурна) і знаком радості (весільна). Одяг виконує різні соціальні, обрядові, професійні функції. Відповідно до цього визначається різне значення функцій одягу. Наприклад, для урочисто-ошатного одягу головна функція - естетична, зручність в шкарпетці і міцність - для повсякденної.
Ергономічні вимоги
Ергономічні вимоги до одягу пов'язані з фізіологічними, антропометричними і іншими особливостями людини. Одяг повинен бути зручним і створювати відчуття комфорту, вона не повинна втомлювати і викликати зниження працездатності.
Антропометричні вимоги
Одяг повинен відповідати зростанню, розміром, повноті покупця. Одяг має бути зручно знімати, вдягати, застібати, прасувати, змінювати розміри і т. п. Велике значення в одязі має ступінь свободи облягання виробом фігури, вона забезпечується відповідними величинами збільшень або припусків.
Антропометричні вимоги задовольняються також за рахунок застосування текстильних матеріалів, здатних за рахунку деформації, видовження компенсувати зміни розмірів тіла в динаміці. Чим більше подовження текстильних матеріал лов, тим менше повинні бути припуски на вільне облягання.
Гігієнічні вимоги
До гігієнічним вимогам відносяться: теплозащитность, гігроскопічність, паро-і повітропроникність, водонепроникність. Гігроскопічність - здатність одягу вбирати вологу забезпечувати поглинання поту і віддачу його у зовнішнє середовищ; Обумовлюється вона гігроскопічністю тканини, з якого одяг виготовлений.
Повітропроникність. Одяг повинен добре вентилюватися. У пододежном просторі накопичується вуглекислота, це негативно впливає на самопочуття і працездатність чоло позову. Найбільшою повітропроникністю повинні володіти вироби білизняного і платьевая асортименту, меншою - пальтові, плащові, костюмні.
Паропроникність. Чим товще і щільніше тканина, тим менше паропроникність. Найкраща паропроникність в одягу з бавовняних і віскозних тканин.
Естетичні вимоги
Одяг повинен відповідати сучасному стилю і моді.
Стиль - історично сформована стійка система засобів і прийомів художньої виразності. Особливості готичного, романського стилю, бароко, рококо знайшли своє відображення у формі, розмірах, колориті, пропорціях. Стиль відображає характер епохи, її художній смак і визначає зміни форм предметів побуту, одягу.
Надійність одягу в експлуатації - важливе споживче властивість. У процесі експлуатації показники якості не повинні різко змінюватися протягом певного періоду часу (термін служби одягу). Надійність одягу пов'язана з частковою або повною втратою або зміною утилітарних і естетичних властивостей швейного виробу. Надійність одягу - складна властивість, що складається з таких елементів, як безвідмовність, ремонтопридатність, довговічність і ін
Довговічність виробу залежить від опору його фізичного зносу. Фізичний знос - це видиме руйнування матеріалів, зміна розмірів, забарвлення, втрата водотривких властивостей і т. д. Якщо виріб перестало відповідати моді чи у споживачів змінилися вимоги до форми, кольору, фактурі матеріалу - значить, відбувся і моральний знос одягу.

Тканина для спідниці
У сезоні весна літо 2012 в моді легкі тканини, які одночасно підкреслюють фігуру і залишають якусь загадку. Летючі багатошарові спідниці змагаються з спідницями олівцями, прямими спідницями. Я обрала досить пружну тканину, яка буде гарно підкреслювати фасон моєї спідниці.
Колір спідниці
Дуже красиво виглядають світлі, білі тканини, з яскравими квітами, вони створюють відчуття свята, сонця, позитиву. Особливо модним в цьому сезоні є жовтий колір З ним змагаються сріблястий, синій, фіолетовий. Сезон весна літо 2012 року - це сезон блиску. Золото, срібло, паєтки, металізовані тканини, коштовності - все це дуже модно. Обдумавши все, я обрала для своєї спідниці тканину чорного кольору.

Мій виріб відповідає усім цим вимогам. Спідниця не лише гарна а й вишукана, елегантна та практична. Я думаю, що вона буде міцною при носінні, зручною та незамінною. Адже я використала всі свої знання в світі моди, тканин, аксесуарів, кольорів.

МОДЕЛІ – АНАЛОГИ

Модель №1

Такий фасон спідниці несе свій настрій, створюють певний стиль, обумовлюють манеру поведінки. Та такий фасон повинен підбиратися по фігурі в першу чергу

Модель № 2

Найбільш модна модель в даний час. Підійде жінкам що віддають перевагу діловому стилю в одязі. Хоча, поєднюючись з менш консервативним верхом може утворювати вечірній туалет. Личить для жінок з будь-якою фігурою, за умови, що спідниця нижча за коліна. Дуже личить повним жінкам, робить іх стрункішими, всупереч стереотипам..

Модель № 3

Спідниця з атласу чи оксамиту стане справжньою зіркою вечірки! Розшита намистинами або паєтками, з додатковими гламурними деталями, вечірньою сумочкою і туфлями на високій шпильці, ця спідниця не залишить нікого байдужим.
Для себе я обрала модель за номером 3.

Опис моделі

Моя модель спідниці складається з двох полотнищ. Ширина спідниці розраховується за обхвату стегон. Для побудови креслення основи такої спідниці необхідні мірки:
- Ст (напівобхват талії);
- Сб (напівобхват стегон);
- Ді (довжина виробу).
Спідниця прямого покрою може бути різної довжини (від міні до максі, але я вибрала середню довжину - трохи вище коліна) і виконується з більш щільних тканин (наприклад: габардин). При розрахунку кількості тканини треба до міркою довжини спідниці (Ді) додати 10 см . на обробку верхнього та нижнього зрізів, вирівнювання поперечного зрізу. Наприклад: при ширині тканини 140 см довжина пошиття спідниці буде дорівнює Ді + 10 см .; При ширині тканини < 140 см . довжина пошиття спідниці буде дорівнює (Ді + 10 см .) Х 2

Ескізне проектування

Вихідні дані для проектування виробу
Ст 38 см
Сб 52 см
ДТК 54,3
ДТЗ 39,2
Дізд 60
Пт 0-1
Пб 0,5-2,5
Розрахунок конструкції
ТН = Дізд.
ТБ = ДТЗ / 2
ББ 1 = Сб + ПБ
ББ 2 = Сб + (Пб-2) / 2
Σ В = (Сб + Пб) - (Ст + Пт)
В бік = 1 / 6 * ΣВ
У зад = 1 / 3 * ΣВ
Т 1 Т 1 = Н 1 Н 3 = 0,5-1,5
Б 1 Б 4 = 0,4 * Б 1 Б 2
ББ 3 = 0,4 * ББ 2
Дзв = 16-17
Дп .= 13-16
Отр = Дізд-ДТК

Схема складання виробу

ППереднє полотнище

Заднє полотнище

Пояс

ХУДОЖНІЙ МАЛЮНОК

Для себе я обрала класичну модель. Найбільш модна модель в даний час.

Вибір інструментів та матеріалів
У процесі розкрою мені знадобилися:

ножиці; крейда або змилок з тонким краєм; сантиметрова стрічка; шпильки кравецькі; лінійка закрійника.

У процесі зметування мені знадобилися:

крейда; різець; калька; шпильки кравецькі; голка для зметування; ножиці; нитки.

У процесі стачування мені знадобилися:

швейна машина; ножиці.

Розробка технологічної послідовності виготовлення виробу

№ Послідовність використання робіт Поопераційні ескізи Інструменти, матеріали, обладнання
1 Побудова креслення спідниці

Сантиметрова стрічка, лінійка – лекало, кравецька крейда.

2 Розкрій спідниці

Ножиці
3 Зметування витачок

, нитки № 40, голка

4 Зшиття бокових швів та виточок. Обробка зрізів

швейна машина, нитки № 40

5 Розутюжити бокові шви та виточки

Праска, волога тканина

6 Вшиття застібки в бічний шов

Блискавка, швейна машина

7 Пришиття поясу до верхньої частини спідниці
Нитки. Швейна машинка
8 Підшив низу спідниці
Нитки. голка
9 ВТО
Праска, волога тканина

Результати роботи
Потреба. Я пошила цю спідницю для того, щоб носити її в будь-який час року, одягати на свята. Так як моя спідниця відноситься до класичного стилю, то вона зручна для активного відпочинку і різноманітної роботи. Ця спідниця багатофункціональна.
Самооцінка та економічний розрахунок. Думаю, свою роботу я виконала цілком акуратно, а найголовніше вона подобається мені. Хоча часу на неї пішло більше ніж належить, я не засмучуюсь, так як всі етапи роботи, які виконувала, я дуже добре запам'ятала. А оцінювати, як не здається повинні навколишні люди, тому що з боку видніше всі недоліки. Мені подобається отриманий результат. Через те, що спідницю я шила сама, такої ні в кого не буде.
Труднощі. Шиття цієї спідниці для мене швидше було задоволенням, ніж завданням, хоча в мене і були певні труднощі при пошитті виробу. Найважчим було вшити блискавку, пришити пояс, оскільки ця робота абсолютно нова для мене.

Розрахунок собівартості виробу

№ п / п Матеріал, фурнітура
Кількість Вартість, руб.
1. Тканина 1м 60
2. Блискавка 1 шт. 5
3. Нитки чорні 1 котушка 1.5
Підсумок 66. 50

Я бачила в крамниці схожу спідницю за 160 гривень.Мій варіант вигідніше, так як зробила я все своїми руками. Таким чином, я зекономила 94 гривні. А на зекономлену суму, у мене є можливість пошити ще 1 спідницю.
Загалом, у мене вийшло те, що я хотіла. Тепер завдяки моїм знанням я зможу переробити свій гардероб у найкращий, на мій смак. Якщо ходити в тому, що тобі подобається, в тому, що зручно, то ти будеш почувати себе комфортно і впевнено, а це так важливо !

Захист проекту. Реклама

У 70-х роках в характері масової моди відбулися принципові зміни. Визначаючи модність одягу, стали говорити не тільки про фасони, довжині, але і стиль. Особливості кожного стилю створює крій, форма, оздоблення тканини, набір предметів одягу, а також різноманітні доповнення, біжутерія та косметика. В даний час основними стилями є:
- Класичний;
- Молодіжний;
- Спортивний;
- Джинсовий;
- Фольклорний;
- Ретро.
Мій стиль класичний. Він більше всіх підходить моєму внутрішньому стану. У моді є речі, які, незважаючи на всі зміни смаків, пристрастей, прихильностей залишаються певною мірою незмінними. Загальна думка визнає їх чудовими, зразковими. Пропорції одягу класичного стилю відповідають природних пропорцій фігури людини, лінії форм і деталей прості і лаконічні.
Матеріали та їх властивості у відповідності з фасоном спідниці
Я продумала колірне рішення спідниці, вибравши чорний колір - колір витонченого смаку, який у всі часи знаходиться на вершині моди, крадучи недоліки фігури. Початком образу вважається колір, а початком стилю - тканина. Необхідно враховувати властивості кожного виду тканини:
- Бавовняні тканини мають велику усадку при замочуванні, що є їх головним недоліком. Бавовняні тканини красиві, добре отутюжіваются, мало обсипаються і порівняно довговічні;
- Лляні тканини зсідаються при замочуванні, добре перуться, мало витягуються, обсипаються, важко піддаються прасуванню, що є головним недоліком. Порівняно довговічні. Вони виглядають дуже красиво й охайно;
- Вовняні тканини мало мнуться, при замочуванні мають велику усадку, важко прасуються добре утримують форму після прасування;
- Віскозні тканини красиві, добротні, при замочуванні дають усадку, структура цих тканин дуже рухлива, що ускладнює роботу з ними;
- Синтетичні тканини майже не мають усадки, міцні, еластичні.
Однак ці тканини по-різному ставляться до високих температур і при прасуванні вимагають обережності. Мій вибір - тканина габардин. Властивості тканини: габардин - це тканина вироблена з вищих сортів чесальної пряжі. Переплетення діагональне.
Колір і індивідуальність
Колір відіграє величезну роль у житті людини. Він надає глибоке емоційний вплив на людину і є засобом виразності у композиції одягу. Кольори діляться на дві групи: хроматичні й ахроматичні. Хроматичні кольори діляться умовно на теплі і холодні. До теплих тонів ставляться кольору, пов'язані з уявленнями про вогонь, сонце - червоний, оранжевий, жовтий. До холодних тонів ставляться кольори, що асоціюються з почуттям прохолоди, снігу і льоду - синій, блакитний, фіолетовий. Мені подобається чорний колір, на якому я й зупинила свій вибір. Чорний колір універсальний, він поєднується практично зі всіма кольорами і спідницю такого кольору можна комбінувати з будь-якої колірної гамою в одязі. Чорний колір - колір інтуїції. Нічого не повинно заважати - повна концентрація, чистота і натхненність, натхнення, мудрість. У японців чорний - це колір радості. Зверніть увагу, наскільки виразним стає особа у людини в чорному вбранні. Як картина в рамці, особливо очі - дзеркало душі. Контрасти з цим кольором дуже ефектні. І в білому, і в чорному, можна радіти і сумувати, і це буде природно. Контрасти в одязі, контрасти в житті - вони і дозволяють розвивати інтуїцію та душевні якості людини.

 

 
Дитяча бібліотека ХХІ ст. це...